Nu Facebook Stories 150 miljoen dagelijkse gebruikers heeft, is het tijd voor advertenties

Ruim een jaar na de lancering heeft Facebook Stories inmiddels 150 miljoen gebruikers per dag. Daarmee volgt hij Instagram, dat ook vanaf 150 miljoen dagelijkse gebruikers advertenties introduceerde (al was dat al na vijf maanden). Tijd om er ook geld mee te gaan verdienen, dacht Zuckerberg: ‘Het is belangrijk dat advertenties net zo goed zijn in Stories als in het nieuwsoverzicht. Als we dit niet goed doen, kan dat ons bedrijf schaden naarmate Stories meer wordt gebruikt.’ Vergeleken met andere Stories-achtige functies (Whatsapp, Instagram, Snapchat en Messenger) staat Facebook wat betreft gebruiksaantallen op de vierde plaats. Om zich te kunnen onderscheiden, pakt Facebook – waar anderen dat lang niet deden – meteen zijn kansen in het buitenland. Zo worden functies voor landen als India speciale functies ontwikkeld, waaronder audio posts en opslagruimte binnen de app voor telefoons met een klein geheugen. En ook in de huidige testfase is de focus op het buitenland te zien: niet alleen in de VS, maar ook in Mexico en Brazilië worden de advertenties voor Stories getest.