In de jacht naar meer omzet gaat Buzzfeed nu ook keukenspullen (ja, echt) verkopen

CEO Jonah Peretti kondigde in een blogpost eind vorig jaar al aan zich op meerdere inkomstenbronnen te willen gaan richten, aangezien de inkomsten vanuit Google en Facebook niet zo hoog zijn als hij dat graag zou zien. Die inkomsten zoekt het bedrijf deze keer buiten de media: het richt zich nu (in samenwerking met Wallmart) op de verkoop van keukenaccessoires. Een flinke extra bron van inkomsten, die naar verwachting voor een kwart van de totale omzet gaat zorgen. Oke, helemaal nieuw is zo’n samenwerking niet. Eerder verkocht Buzzfeed al een kookapparaat, en ook samenwerkingen met Wallmart zijn niet nieuw. Maar, dit is wel een grote: in 4.000 filialen van Wallmart kun je nu de spatels, lepels en gardes met de naam van Buzzfeeds receptenplatform ‘Tasty’ kopen. Een win-win situatie, want met het gigantische bereik van Buzzfeed en het delen in de inkomsten worden beide bedrijven er beter van.